Informatii complete despre 

Certificatul Constatator

Tipuri Certificate

Se pot obtine 4 tipuri de certificate de la Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC):

  1. Certificat Constatator de baza;
  2. Certificat Constatator fonduri IMM;
  3. Certificat Constatator pentru insolventa;
  4. Certificat pentru furnizare de informatii.

Indiferent de tipul de certificat eliberat, toate au semnatura electronica aplicata de ONRC pe documentul emis, fapt care atesta ca documentul este original.

Valabilitatea certificatelor se poate face in orice moment de catre institutiile solicitante.

certificat constatator
completare cerere

Valabilitate

Legea nu instituie in mod expres un termen de valabilitate pentru Certificatele Constatatoare eliberate in temeiul art.4 alin. (2) din Legea 26/1990 privind Registrul Comertului.

Termenul de valabilitate poate fi impus de autoritatile /institutiile publice sau persoanele juridice care solicita prezentarea Certificatului Constatator. De regula 30 de zile de la eliberarea documentului este termenul acceptat de majoritatea institutiilor sau persoanelor solicitatnte.

Pentru inregistrarea in scopuri de TVA trebuie sa fie eliberat in data la care se depune dosarul la ANAF.

Cine poate solicita?

Certificatele Constatatoare eliberate in temeiul art.4 alin. (2) din Legea 26/1990 privind Registrul Comertului pot fi solicitate de orice persoana care doreste sa afle informatii despre societatea pentru care se completeaza cererea de eliberare.

Datele obtinute reprezinta informatii oficiale, opozabile sau utilizabile de catre persoanele solicitante in diverse situatii:

  1. in instanta pentru dovedirea anumitor aspecte in legatura cu societatea respectiva;
  2. pentru a folosii informatiile din certificate pentru divese scopuri comerciale sau de marketing.

 

completare cerere